معرفی پارچه‌ها

معرفی بهترین پارچه‌های مجلسی به‌ همراه ویژگی آن‌ها

بهترین پارچه های مجلسی

پارچه‌های مجلسی که تهیه آن ها از مهمترین مراحل تولید پوشاک به حساب می‌آید و البته کمی چالش برانگیز است. تنوع پارچه‌های بازار به قدری زیاد است که هر شخصی با هر سلیقه و بودجه‌ای می‌تواند یک پارچه مجلسی مناسب برای خود انتخاب کند. البته از قدیم تا به امروز، بعضی از پارچه‌ها برای دوخت لباس و مانتوی مجلسی استفاده بیشتری داشته‌اند. در این مطلب می‌خواهیم این پارچه‌ها را به شما معرفی کنیم. با شهریارمگ همراه باشید.

6 نوع پارچه مجلسی شیک

بعضی از پارچه‌ها همواره برای دوختن مانتوهای مجلسی و در نهایت برای فروش عمده مانتو کاربرد فراوانی داشته‌اند. پارچه‌های مجلسی برای دوخت پیراهن و شومیز مجلسی هم استفاده می‌شوند. به طور کلی ۶ نوع از این پارچه‌ها را می‌توانیم به‌عنوان شیک‌ترین پارچه مجلسی معرفی کنیم که ظاهری رویایی و فوق‌العاده به لباس‌ها می‌بخشند.

پارچه ابریشم

پارچه ابریشم از زمان‌های قدیم به‌عنوان یک پارچه لوکس و درجه یک به عبارتی از پارچه‌های مجلسی شناخته می‌شده است. در واقع این پارچه برای دوخت لباس‌های سلطنتی کاربرد داشته و انواع مختلفی دارد. برای مثال پارچه ژاکارد یک نوع پارچه نرم و لطیف از نوع ابریشمی است که ظاهری گران قیمت به لباس می‌بخشد. در نتیجه پارچه‌ای لوکس محسوب می‌شود. از پارچه ژاکارد می‌توان برای مانتو مجلسی، مانتو کتی و دیگر انواع مانتو استفاده کرد.

پارچه‌های مجلسی

پارچه ساتن

با پارچه ساتن می‌توانید ظاهر ساده‌ای داشته باشید و در عین حال در جشن‌ها بدرخشید. این پارچه در سراسر جهان از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار بوده و در زمینه‌های مختلفی استفاده می‌شود. پارچه های ساتن از پارچه‌های مجلسی بسیار پرطرفدار هستند.

روزبه‌روز ارزش و کیفیت پارچه ساتن بیشتر درک می‌شود و امروزه شاهد استفاده فراوان آن برای انواع پوشاک، روتختی، روبالشی و غیره هستیم. برای مثال ممکن است در هنگام خرید شومیز مجلسی با مدل‌های گوناگونی از جنس ساتن مواجه شوید. در عین حال، در میان انواع لباس عروس موجود در بازار هم مدل‌های جذابی از جنس ساتن سفید پیدا می‌کنید

در واقع تاروپود لطیف این پارچه در کنار براق بودن طبیعی آن باعث می‌شود که زیبایی هر لباس ساده و مجلسی را چندین برابر کند.

پارچه ساتن

پارچه کرپ

پارچه کرپ یکی از رایج‌ترین انواع پارچه است و از آن برای دوخت انواع پوشاک شامل شومیز، مانتو، شلوار، لباس مجلسی و پیراهن مجلسی استفاده می‌شود که در واقع از پارچه‌های مجلسی هستند. کرپ داراب بافت سبک با کمی حالت کشسانی است. در نتیجه گاهی برای دوخت لباس‌های جذب و کشی هم کاربرد دارد.

البته این پارچه‌های مجلسی دارای کیفیت‌های مختلفی است. بعضی از مدل‌های آن با درجه کیفی بالا از استحکام و مقاومت قابل‌توجهی در برابر شستشو، رطوبت، کشیده شدن و حرارت برخوردار هستند. در مقابل بعضی از مدل‌ها به قدری نازک و بی‌کیفیت بوده که حتی پوشش کافی را فراهم نمی‌کنند.

به همین دلیل حتماً باید برای خرید مانتو و لباس‌های مجلسی به سراغ برندهای معتبری همچون برند شهریار بروید. این برند با بیش از نیم قرن تجربه در زمینه فروش عمده مانتو، برای تولید پوشاک کرپ از مدل‌های درجه یک استفاده می‌کند. از این رو تولیدات آن دارای جذاب‌ترین ظاهر و بالاترین کیفیت هستند. در نتیجه برخلاف سایر تولیدات بی‌نام و نشان، محصولات برند شهریار با یک یا چند بار شستشو، زیبایی اولیه را از دست نمی‌دهند. مطمئن باشید که لباس خریداری شده از برند شهریار، به لباس محبوب شما تبدیل می‌شوند.

پارچه کرپ

پارچه لمه

پارچه لمه از پارچه‌های جذاب و پرطرفدار برای انواع لباس‌های مجلسی و مناسب مهمانی است. این پارچه‌های مجلسی پرزرق و برق در زیر نور جذابیت خاصی دارد.

همچنین برخلاف بعضی از مدل‌های نازک که بدون آستر قابل استفاده نیستند، لمه پوشش کاملی دارد و حتی بدون آستر می‌توان آن را پوشید. به همین دلیل برای تولید شومیز مجلسی و لباس نامزدی هم کاربرد دارد.

البته این پارچه همانند دیگر انواع پارچه مجلسی، دارای مدل‌های گوناگونی است. مدل‌های شاین‌دار، ساتن، نگینی، نایلونی و شنی، بعضی نمونه‌های پارچه لمه هستند. این پارچه‌ها گاهی برای تولید لباس‌های بیرونی و فروش عمده مانتو هم کاربرد دارند.

پارچه لمه

پارچه حریر

پارچه حریر از دیگر پارچه‌های پرکاربرد در صنعت پوشاک و پارچه‌های مجلسی است. این پارچه برای انواعی از لباس‌های مجلسی کاربرد دارد. می‌توانید برای ظاهری ساده‌تر مدل حریر ساده را انتخاب کنید. برای لباسی خاص‌تر هم به سراغ مدل‌های طرح‌دار و مجلسی آن بروید.

پارچه حریر بسیار سبک است. در نتیجه اگر مراسمی طولانی در پیش رو دارید، می‌توانید از راحتی در لباس حریر مطمئن باشید. البته این پارچه نازک است. در نتیجه نوع دوخت آن برای پوشش کامل بدن به مهارت طراح و خیاط لباس بستگی دارد. به این شکل حتی امکان استفاده از حریر برای تولید مانتوهای خنک و فروش عمده مانتو و شومیز هم وجود دارد.

پارچه حریر

پارچه مخمل

اگر در انتخاب پارچه‌های مجلسی شک دارید، مخمل را انتخاب کنید. این پارچه برای هر گروه سنی و سلیقه‌ای مناسب است. همچنین می‌توانید لباس مخملی را چندین بار و در مراسم‌های مختلف بپوشید، چراکه این جنس کهنه نخواهد شد. لطافت و نرمی از مهمترین ویژگی‌های این پارچه است. پارچه مخمل به خاطر لطافتی که دارد، محبوبیت بسیاری به دست آورده و از همین رو، پارچه مخمل برای تولید انواع پوشاک استفاده می‌شود. برای مثال تولید پالتو و مانتو با مخمل از جذاب‌ترین انتخاب‌ها برای کسانی است که می‌خواهند فروش عمده مانتو داشته باشند.

پارچه مخمل

سخن پایانی

در این مطلب مدل‌های شیک پارچه‌های مجلسی برای پیراهن، مانتو، پالتو، شومیز و در کل لباس مجلسی را معرفی کردیم. بر اساس سلیقه خود می‌توانید هر یک را انتخاب کنید. البته اگر قصد خرید عمده مانتو، پالتو و شومیز را دارید، تولیدات برند شهریار را به شما معرفی می‌کنیم. با خرید محصولات این برند، خریدی بدون واسطه و با مناسب‌ترین قیمت را تجربه کنید. برند شهریار یک مجموعه‌ شناخته‌شده است که با نیم قرن تجربه در طراحی و فروش عمده مانتو، کیفیت بالایی دارد. برای اطلاعات بیشتر در خصوص هر یک از تولیدات شهریار با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید.

4 دیدگاه در “معرفی بهترین پارچه‌های مجلسی به‌ همراه ویژگی آن‌ها

  1. حداد گفت:

    از مهم ترین دغدغه هام با خوندن این مقاله برطرف شد 👍🏻

  2. مریم گفت:

    بسیار متن پر محتوا و آموزنده ای بود و کاربرد پارچه ها در انواع لباس ها بسیار خوب توضیح داده شده بود 🙏تشکر از سایت پر محتواتون

    1. پشتیبانی گروه شهریار گفت:

      سلام مریم جان
      خوشحالیم باعث رضایت شما شده ایم 🙏

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *